Sunday, August 2, 2009

Kedah Jamboree 2009 - Mission Accompleaseeee...

Assalamualaikum to all.. i'm back from far far away journey.. aku cukup berpuas hati dengan diri sendiri kerana dapat habiskan all CP dan balik dgn selamat.. 1st of all aku nak ucapkan tahniah utk Crew Kedah Jambore berjaya buat trek yg mencabar kewibawaan semua rider .. difficulty level aku bagi 8/10.. pengurusan semua berjalan lancar.. kekurangan tu biasala.. dah adat dalam Jamboree kat mana pun....ada lebih kurang.. tapi tak berapa menghampakan sangat.. Syabas..2ndly aku nak ucap tahniah to team Gerek Kulim (Din Discovery, Azizan, Lan Usin, Sheede, Bro Muli) yg menyertai jambore kali ni sbb berjaya menamatkan dgn jayanya. Tak ramai ahli Gerek Kulim yg tak dpt menyertai Jamboree kali ini disebabkan komitmen masing2.. To gang Inteleurr (Odd, Jai, Giant, Mat Apit, Nizam) pon tahniah gak.. ramai orang kata hangpa memang laju...Berikut adalah rentetan pengalaman aku kat KEDAH JAMBOREE.. layan sudah....

Nun disana padi menghijau..

Nak sampai dah...


Sampai dah.. Darul Aman Suite..

Tempat penginapan aku dan Din Discovery & family..



Din sempat lagi berkubang dgn anak..

Aku pon sama dok berkubang sambil dok belajaq kontrol pernafasan bersama bro Mafi (penduduk tempatan yg slalu training swimming kat sini..) banyak ilmu dia bagi dan aku manafaatkan dalam kayuhan..

Aik.. tak boleh kayuh dalam kawasan tasik?? mcm mana nak kayuh esok ni??

View sekitar tasik Darulaman


Acara santai sambil training kayuhan...

Acara mengambil goodiess...suasana kelihatan tersusun rapi.. bagus Organiser kali ni..

Azizan dan Jai sedang memeriksa nama dan nombor badan rekrut masing2..


3 org kadet yg berjaya naik pangkat..



SESI AWAI PAGI 1 OGOS

Apa yang penting.. kerjasama.. (Din dibantu isteri utk menyiapkan kelengkapan..)

Lan Usin pon turut dibantu isteri... (tolong tgk ja.. hehe)

Ditapak starting..


Lan dok gheling sapa??

Barisan hadapan..

Azizan & Odd menaruhkan betting masing2 sapa yg sampai dulu..

Muka2 sebelum starting.. Din n Giant

peserta dibelakang.. meriah skali..ushar marka kot??

Acara pun bermula.. xdan tangkap byk gmbr sepanjang 18km sblm trek balak sbb masing2 dok pecut.. aku ditinggalkan sayup dibelakang.. ni dok pulun kejaq depa dgn kelajuan angin tak dapat gak kejaq depa.. huhu.. kesian kat aku..


Lobi Trek Balak.. kebanyakan riders stop berkelah dulu kat sini sambil minum Radix mai sechawenn...

Sblm jadi apa2 pose dulu..

Bro Sheede GK.. peneman aku sepanjang Trek Balak.. beliau tidak dapat meneruskan lagi perjalanan selepas habis trek balak sbb krem.. takpa bro.. lain kali kita cuba lagi..

CP2

Ambil feel utk melakukan terjunan bebas downhill tanpa bayang..

Orang kuat Kedah Jamboree.. Bro Adiharriman n Bro Nasrul a.k.a Lontruth.. byk memberikan tips utk riders sepanjang perjalanan.. salute to both of you..

Sayup mata memandang.. berat lagi kaki mengayuh..
Mai Tolak Basikal

Bro Hamizan n Bro ChanNXT.. peneman aku sepanjang kayuhan untill CP 3.. thanks bro.. jmp lagi lain kali..

It's time to down hill..
Perghhh.. road pun pacak gak.. apa boleh buat.. nasib badan

Bro Hamizan dok kutip daun Sarsi wat ulam.. ni baru betul Jamboree santai.. makan angin..
Road yg btl2 hao siaw..

CP3.. kedarah pisang dulu.. awatla depa tak bagi nasik time nih.. hehe..


Laluan bahaya nih.. aku terpaksa stop sbb jentolak kat ataih tuh dok perata tanah.. takut nak lintas sbb tanah dok jatuh atas trek..

Laluan sukar..all the way kena tolak.. motocross askar pon takleh nak naik.. bro baju hijau ni aku tak sempat berkenalan.. ada bg alamat blog aku kat dia.. kalo bro ada bukak ini blog, drop msg k..


CP4.. la ni dah pukui 12 lebih.. lg 6 km lagi nak habis.. lepas CP ni la aku jatuh tergolek sambil weekang.. jatuh solo lak tuh.. sapa pun takdak.. nasib baik takdak apa2.. masih boleh teruskan perjalanan sampai tasik tanpa bantuan LORI, Hilux or yg sewaktu dgnnya..

Complete pukul 1 lebey.. okla tuh.. taklah tersasar sangat waktu makan tengahari.. time sampai depa dok sebok layan lucky draw.. CP last xdak org jaga pun.. hampeh.. tu yang plet takdak ranking nombor tuh.. takpa.. janji sampai sudah..
I'm complete.. belive it or not??

Buah last sebelum balik.. Shoping kat Bkt Kayu Hitam.. alang2 dah sampai.. sambaq Narita 2 bijik.. hehe..



Sekian sahaja laporan utk kali ini.. Majulah Sukan untuk Negara

for more pict here-->> http://kedahjamboree.com/gallery/index.php

0 comments:

Related Posts with Thumbnails